Vektör

Vektör, birçok anlama gelmekle birlikte genelde geometrik durumlarda kullanılmaktadır. Grafik programlamada vektörlerin belli bir boyutu vardır. Vektörler aynı zamanda boyutlara sahiptir. Örneğin, iki-boyutlu vektörler, üç-boyutlu vektörler vs. Genelde kullandığımız vektör boyutları 2 ile 4 arasında değişmektedir.

Geometrik olarak, vektör iki kavramdan oluşmaktadır. Uzay içinde konum ve yön kavramlarıdır. Bir vektörün konumu onun uzaydaki yerini belirtir. Ayrıca vektör, yön olarak tayin edilebilir.

Vektörler, sayısal olarak temsil edilebilir. Örneğin, iki boyutlu bir vektör iki tane sayı ile temsil edilebilir. Yani vektörler, her boyut için bir sayı dizisidir.

Bir vektör içinde yer alan her sayı değerine bileşen(component) denir. Örneğin, bir vektörün ilk bileşeni X bileşenidir. İkinci bileşeni Y ve üçüncü bileşeni ise Z’dir. Dördüncü bileşen ise W olarak adlandırılır.

Vektörleri, yazıya dökerken şu şekilde belirtebiliriz.

(2, 6, 3);

yani;

x = 2
y = 6
z = 3

şeklinde düşünebiliriz. Ancak eğer oları bir denklem parçası olarak yazmak istersek, aşağıdaki gibi olmalı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder