Oyun Geliştirme Günlüğü #1

SFML ile oyun geliştirmeye dünden itibaren başladım. SFML hakkında düne kadar herhangi bir bilgim veya tecrübem yoktu ancak güzel bir başlangıç yaptım gibi. İlk olarak SFML'in resmi sitesindeki dokümanları incelemeye başladım. Thread, mutex ve time handling gibi kavramları inceledim. Açıkçası vermiş oldukları kaynağı sevdim. Ayrıntıya kaçmadan iyi bir şekilde bilgilendirmişler. 

Oyun dosyalarımın yer aldığı proje dizinini belli bir hiyerarşide oluşturdum. Sonrasında Input, Window gibi dosya isimleri koydum. Temel olarak kendi küçük oyun motorumu yapmaya başladım. Ayrıca makefile dosyası yazdım. Ancak bu kısım beni en çok uğraştıran kısımdı. Makefile tam hakim olamadığım bir konu olduğu için dosyayı optimize etmeyi sonraya erteledim. O yüzden düz mantıkta bir makefile dosyası oluşturdum. Ancak proje içindeki dosyalar arttıkça mecbur olarak makefile dosyasını optimize etmem gerekecek.

Projeyi genel anlamda çalışır hale getirdim. Şu an pek bir şey ifade etmiyor olsa da en azından pencereyi çalışır hale getirdik. Örnek ekran görüntüsü aşağıdaki gibi:
demo_1
Oyun ne ile ilgili olacak hiçbir fikrim yok şu an. Aslında aklımda çok sey var ama bunları oyun içinde gerçekleştirebilir miyim, bilmiyorum. Şu an için basit mantık ile ilerleyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder