Unity Geliştirme Ortamını Tanıma

Unity oyun motorunda geliştirme yapmadan önce, onu tanımak gereklidir. Bunun için bir proje oluşturulup, sonrasında bölümleri kısaca inceleyelim. Bölümler aşağıda listelenmiştir:
  • Hierarchy
  • Scene
  • Inspector
  • Project
Bu dört bölüm, en başta bilinmesi gereken bölümlerdir. Bunun dışında başka pencereler de mevcuttur.
Unity Ekran Görüntüsü
Unity Ekran Görüntüsü
Sarı renkte gösterilen panel Hieararchy bölümüdür. Bu bölümde oyun nesneleri ve sahne değişkenleri yer almaktadır. Bir nesne eklemek istersek bu kısma sürükle-bırak yapmak yeterli olacaktır.

Kırmızı renkte gösterilen panel oyun sahnesinin yer aldığı Scene panelidir. Oyunun nasıl görüneceğine bu panelde karar veriyoruz. Gerektiğinde yan sekmede, Game sekmesi, oyunun nasıl göründüğünü önizleyebiliyoruz.

Turuncu renkli kısımda Inspector olarak adlandırılmaktadır. Bu kısım için ayarlar kısmı diyebiliriz. Daha net olmak gerekirse, bir oyun nesnesine ait spesifik ayarlar bu panel üzerinden gerçekleştirilecektir. Örneğin, bir nesnenin yer çekimine duyarlı olmasını istiyorsak, bu ayar Inspector panelinden gerçekleştirilmelidir.

Alt kısımda yer alan, mavi renkli bölge, Project sekmesidir. Bu kısımda varolan projenin dosyaları yer almaktadır. Bu kısımda asset denilen, oyun görüntü dosyalarını vs. ekleyebiliriz. Aynı zamanda font, ses ve texture dosyaları da buradan eklenip, görüntülenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder