Unity Çalışma Mantığı

Hierarchy paneline bakılırsa, SampleScene adında örnek bir sahne eklenmiş olarak yeni proje başlatılmış. Bu sahne içerisinde Main Camera adında bir object var. Main Camera nesnesine çift tıklanırsa aşağıdaki gibi bir görünüm olacaktır.
Unity Çalışma Mantığı
Main Camera Etkin Olduğunda
Yukarıda görüldüğü gibi, sahneden biraz uzaklaşmakta bir beyaz çizgili bir dikdörtgen yapısı görünmektedir. Bu çizgi içerisinde kalan dikdörtgen alan viewport, yani oyuncunun oyunu oynarken göreceği alanı göstermektedir.

Çizgi üzerinde duran dört tane küçük beyaz kutucuklardan birisini imleç kullanarak viewport boyutunu ayarlayabiliriz.

Scene panelinde zoom-in ve zoom-out yapmak için mouse scroll ya da Alt + RMB kullanmak yeterlidir.

Bir sahneyi içinde yer alan nesneler oluşturur. Bu nesnelere GameObejcts denir. GameObject olarak kastedilen şeyler, bir GUI, NPC, butonlar, ses kaynakları gibi birçok şey olabilir.

Bir diğer bilinmesi gereken kavram ise component kavramıdır. Component sayesinde GameObject'lerin sahnede nasıl davranması gerektiği ayarlanabilir. Component'e örnek olması amacıyla, eğer Main Camera nesnesine tıklarsanız Inspector panelinde çeşitli ayar segmentleri görülecektir.

Inspector panelini incelersek, ilk olarak nesne hakkında genel bazı ayarlar mevcut. Sonrasında ise Transform adında bir component. Bu component neredeyse tüm nesnelerde bulunmaktadır. Component içerisinde üç temel ayar bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla; position, rotation ve scale.
  • Position: Nesne konumunu temsil eder.
  • Rotation: Nesnenin bulunduğu konuma bağlı olarak aldığı açıyı temsil eder.
  • Scale: Nesne boyutlandırmasını temsil eder.
Var olan component'ler dışında farklı isteğe bağlı component'ler, Add Component ile eklenebilir.

Aşağıdaki grafik, GameObject ve component kullanımını daha iyi bir şekilde özetleyecektir.
GameObject ve Component Mantığı
GameObject ve Component Mantığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder