![]() | |
Main Camera Etkin Olduğunda |
Çizgi üzerinde duran dört tane küçük beyaz kutucuklardan birisini imleç kullanarak viewport boyutunu ayarlayabiliriz.
Scene panelinde zoom-in ve zoom-out yapmak için mouse scroll ya da Alt + RMB kullanmak yeterlidir.
Bir sahneyi içinde yer alan nesneler oluşturur. Bu nesnelere GameObejcts denir. GameObject olarak kastedilen şeyler, bir GUI, NPC, butonlar, ses kaynakları gibi birçok şey olabilir.
Bir diğer bilinmesi gereken kavram ise component kavramıdır. Component sayesinde GameObject'lerin sahnede nasıl davranması gerektiği ayarlanabilir. Component'e örnek olması amacıyla, eğer Main Camera nesnesine tıklarsanız Inspector panelinde çeşitli ayar segmentleri görülecektir.
Inspector panelini incelersek, ilk olarak nesne hakkında genel bazı ayarlar mevcut. Sonrasında ise Transform adında bir component. Bu component neredeyse tüm nesnelerde bulunmaktadır. Component içerisinde üç temel ayar bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla; position, rotation ve scale.
- Position: Nesne konumunu temsil eder.
- Rotation: Nesnenin bulunduğu konuma bağlı olarak aldığı açıyı temsil eder.
- Scale: Nesne boyutlandırmasını temsil eder.
Aşağıdaki grafik, GameObject ve component kullanımını daha iyi bir şekilde özetleyecektir.
![]() |
GameObject ve Component Mantığı |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder