Unity Temel Component'ler

Unity içinde bilinmesi gereken bazı temel component'ler vardır. Bu component'ler sık kullanılan component'ler arasında gelmektedir. Bunlar hakkında kısaca tanımlamalar yapalım:
  • Collider: Nesneler üzerinde fiziksel olarak belli sınırlamalar tanımlama için kullanılır.
  • Audio Source: Nesne için ses özelliği getirir.
  • Renderer: Nesnelerin render edilmesinde sorumlu component.
  • Rigidbody: Nesneye gerçek dünyayı taklit etmek suretiyle fiziki özellikler veren component. Örnek olarak, nesnenin belli bir ağırlığı ve yerçekime bağlı olması gibi.
  • Animator: Nesne için animasyon özelliği sağlayan component.
  • Audio Listener: Ses verisi almaya dayalı bir component.   
  • Light: Nesneyi bir ışık kaynağı olarak kullanabilmek. Bu ışık kaynağının özellikleri programcıya bağlı olarak değişebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder