- Collider: Nesneler üzerinde fiziksel olarak belli sınırlamalar tanımlama için kullanılır.
- Audio Source: Nesne için ses özelliği getirir.
- Renderer: Nesnelerin render edilmesinde sorumlu component.
- Rigidbody: Nesneye gerçek dünyayı taklit etmek suretiyle fiziki özellikler veren component. Örnek olarak, nesnenin belli bir ağırlığı ve yerçekime bağlı olması gibi.
- Animator: Nesne için animasyon özelliği sağlayan component.
- Audio Listener: Ses verisi almaya dayalı bir component.
- Light: Nesneyi bir ışık kaynağı olarak kullanabilmek. Bu ışık kaynağının özellikleri programcıya bağlı olarak değişebilir.
Unity Temel Component'ler
Unity içinde bilinmesi gereken bazı temel component'ler vardır. Bu component'ler sık kullanılan component'ler arasında gelmektedir. Bunlar hakkında kısaca tanımlamalar yapalım:
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder