SFML Pencere Oluşturma

SFML kütüphanesi programcıya en basitinden bir pencere kullanımı sağlar. Yani biz pencereyi SFML sayesinde hızlıca oluşturabiliriz.

SFML/Graphics.hpp ya da SFML/Window.hpp başlık dosyalarından birini include edebiliriz. Ben uygulama kodunda Graphics.hpp kütüphanesini ekleyeceğim:
#include <SFML/Graphics.hpp>
Sonrasında bir main fonksiyonu oluşturuyoruz, her zaman olduğu gibi. RenderWindow tanımlı sınıftan bir tane window nesnesi oluşturuyoruz. Kurucu fonksiyon sayesinde gerekli temel özellikleri argüman olarak verebiliyoruz.
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(640, 480), "Pencere Başlığı");
Buraya kadar olan zamanda projeyi çalıştırsak bile direkt olarak açılıp kapanacaktır. Bu sebeple bir döngü kullanmamız gerek main içerisinde. Pencere açık olduğu sürece döngü devam edecek:
while(window.isOpen()){
    sf::Event event;
    
    while(window.pollEvent(event)){
        if(event.type == sf::Event::Closed)
            window.close();
    }

    window.clear(sf::Color::Green);
    window.display();
}
İçerisinde event nesnesi tanımlandı. Bu nesne sayesinde pencerenin çalışma anında gerekli etkileşimleri istenilen durumlarda çalıştırması sağlanacak. Bunu da bir döngü ile yapmak birden fazla etkileşime imkan sağlamak amacıyla gerçekleştiriliyor. clear metodu ile ekranı kaplayacak renk belirleniyor. Sonrasında ekranda olan çizimler display metodu ile ekrana yansıtılıyor. Gerekli event.type koşulu eklenmezse zaten pencere kapatma tuşu çalışmayacaktır. Bu kodu yazdıktan sonra proje çalıştırıldığında ekrana gerekli boyutlarda yeşil renkte bir pencere çıkacaktır. Şunun gibi:
SFML Pencere Oluşturma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder